Afmelden en no-show beleid

Afmelden of niet tijdig afzeggen

Het komt helaas steeds vaker voor dat patiënten zonder afmelding niet op een afspraak verschijnen of niet tijdig afzeggen. Er kunnen zich situaties voordoen waardoor een afspraak niet door kan gaan en het onmogelijk is om 24 uur voor de afspraak af te bellen. Graag leggen wij u uit waarom wij toch genoodzaakt zijn om ons ‘no-show beleid’ te volgen.

Centrumtandzorg is een stichting, zonder winstoogmerk, die naast zorg voor de algemene praktijk ook zorg biedt aan kwetsbare groepen in de samenleving. Als u een afspraak heeft, wordt er een kamer met behandelteam gereserveerd. Wanneer de afspraak onverwacht niet doorgaat staat er wel een behandelteam klaar die in die tijd geen zorg kan verlenen. Dat is erg vervelend, omdat we op dat tijdstip iemand anders hadden kunnen helpen. Goede mondzorg moet voor iedereen beschikbaar zijn. Daarom zetten we onze tijd graag zo goed mogelijk voor iedereen in.

Wat brengen wij in rekening?
Bel je op de dag van afspraak vóór 09.00 uur af, dan brengen wij 50% van de gereserveerde tijd in rekening. Bel je na 09.00 uur op de dag van afspraak af, dan brengen wij 100% van de gereserveerde tijd in rekening.

Vergeet je afspraak dus niet!

Het is de verantwoordelijkheid van een patiënt om een afspraak goed te noteren, deze op te volgen of minimaal 24-uur van tevoren te verplaatsen. Op verzoek kan er bij de receptie een afspraakkaart worden verstrekt. Middels een SMS of e-mail kunnen we je helpen herinneren aan je afspraak. Heb je die onverhoopt niet ontvangen, dan betekent dat niet dat de afspraak niet doorgaat. Het versturen van afspraakherinneringen zijn een extra service die wij bieden. Het ontslaat je dus niet van je eigen verantwoordelijkheid.

Kosteloos verplaatsen kan minimaal 24 uur vooraf
Indien je uiterlijk 24 uur vooraf telefonisch contact opneemt, kun je een gemaakte afspraak gegarandeerd kosteloos wijzigen. Wij hebben dan namelijk voldoende tijd om de vrijgekomen tijd een andere patiënt in te plannen. Is de tijd vooraf korter? Neem dan toch zo snel mogelijk contact met ons op.

Je kunt de afspraak voor de algemene praktijk annuleren en meteen een nieuwe afspraak maken door te bellen naar 073 641 65 65 of een mail te sturen naar info@centrumtandzorg.nl. Wij nemen dan contact op voor het maken van een nieuwe afspraak.

Onze CBT's kun je bellen om je afspraak te wijzigen of te annuleren. 

Vraag over een factuur of betalingsregeling? 

Heb je een vraag over een ontvangen rekening en wil je hier graag iemand over spreken? Of wil je een betalingsregeling afspreken? Je kan contact opnemen met onze afdeling financiële administratie per e-mail naar administratie@centrumtandzorg.nl of telefonisch via 073 - 641 65 65. Kies bij het keuzemenu voor optie 2. De afdeling financiële administratie is op de volgende tijdstippen telefonisch bereikbaar: 

  • Maandag: 09.00 tot 12.00 uur.
  • Dinsdag: 09.00 tot 12.00 uur.
  • Woensdag: 13.30 tot 17.00 uur.
  • Donderdag: 09.00 tot 12.00 uur.
  • Vrijdag: 09.00 tot 12.00 uur.